Op sommige plaatsen worden mensen zich meer bewust van oplossingen.
Dat maakt het nog niet bereikbaar voor ze. Mooi dat ze ons weten te vinden. Ze weten dan al dat ze zelf op één of andere manier moeten bijdragen en aangesproken worden op eigen verantwoordelijkheid. Vrijblijvendheid kan continuïteit in gevaar brengen. Dat is onze les geweest!

Met een financiële ondersteuning is Pintoo een fruit- en groentehandel gestart.

Stel je voor je woont in een dorp zonder vers water. Je moet er ver voor lopen met vaten en emmers om wat je vandaag nodig hebt op te halen.  En dat dus elke dag weer! Onze lokale partners kennen deze situaties. Ze overleggen met de bewoners  of ze samen  willen werken om een waterpomp in het dorp te krijgen. Dat betekent een plek uitzoeken, verantwoordelijkheid, onderhoud en een kleine bijdrage meebetalen. Zo wordt het hun pomp. Als dan het sein op groen gaat komen wij in actie.                               In de onderstaande video zie je een badkamer voor een gezin. Maar dan zonder stromend water…Stel jezelf eens voor in die situatie. Wil jij hen hierbij helpen?